zondag 14 april 2019

Over mevrouw Helderder en Hertjes

Wat mij betreft de leukste combi, zo met oranje!

Laatst keken we thuis met elkaar de film ‘Pluk van de Petteflet’. Blijft een heerlijke film; de persoontjes, de vrolijkheid, de moeilijkheden, en ineens viel mijn oog dit keer ook op alle leuke outfits!
Tot mijn ontsteltenis ontdekte ik dat mijn favoriete model jurkje wel een verdacht grote overeenkomst heeft met de outfits van mevrouw Helderder… kraagje, striklint, pofmouwtjes. Gelukkig blijft het bij die overeenkomst; want het schort, de spuitbus en de constante schoonmaakdrang  laat ik zéker achterwege!


Mevrouw Helderder!


Maar met groen is ook echt mooi!
Favoriet model
Já, echt! De jurkjes met kraagje, striklint, knoopjes draag ik het allerliefst. Ze hebben voor mij een streepje voor op alle andere leuke modellen, die ik overigens ook graag draag ;)
De uitdrukking ‘je kunt haar erin uittekenen’ gaat in dit geval echt op, want als ik een getekende versie van mezelf krijg, is dat vaak in zo’n jurkje.
En dit keer was het voor mij héél makkelijk kiezen in de webshop van Pinka. Want hoe leuk en mooi alle printjes en kleurtjes ook zijn, de applicatie van het hertje sprong er echt uit.

Hertje
Hertjes hebben zo’n mooie, lieve en sierlijke uitstraling.
Wat een plaatje hè!
Even Googlen levert een leuk rijtje eigenschappen op: beschermend,  driftig, fier, gevoelig, scherpzinning, sociaal, strijdlustig, vlug, voorzichtig, waakzaam en waardig. En dat kan je allemaal op je jurkje hebben! Zoals je op de foto wel ziet, staat ‘ie er echt heel mooi op. Heel netjes geborduurd, met mooie, warme kleuren. Netjes afgewerkt en als leuk detail het staartje fier de lucht in. Het leuke bloemetje in de bek maakt het compleet.
Voor mij is dit hertje dé reden om dit jurkje te willen!


Het leukste… combineren!
Eén van de leukste momenten met een nieuw jurkje; welke vestjes en panty’s combineren hier leuk mee?!


Wat kies je... geel of groen?
Wat dat betreft is blauw een hele fijne kleur, combineert goed! Kleuren die dichtbij blauw liggen; groen, paars, maar natuurlijk ook andere tinten blauw.
Door de kleur van de knopen en het hertje staat oranje/rood ook heel mooi. Of bruin. Maar
geel of roze kan ook heel goed!
Laarzen,  sneakers, pumps of sandalen, ook dat kan allemaal. Betekent dus dat het jurkje een heel groot deel van het jaar te dragen is, altijd fijn!
's Zomers en 's winters te dragen!

Ook leuk; met roze of paars!



















Tante Betsy Dress Betsy Hatch Blue
Een mondvol, maar dit is de naam van het jurkje.  Een paar weetjes op een rij:

* De kleding van Tante Betsy is vanaf dit seizoen gemaakt van biologisch katoen. Wat een mooie stap!
* Het jurkje valt netjes op maat. Mocht je twijfelen, dan meet Thea (eigenaresse Pinka) het graag even voor je na.
* De knopen zijn vooral voor de sier. Vanaf de 5e knoop is het dicht gestikt, zodat je geen open kieren ziet.
* Het jurkje draagt heel comfortabel. Het is gemaakt van een fijne, zachte stof.
* Ga je liever voor een mouwloos jurkje? Dan is er een vergelijkbare variant te koop; Tante Betsy Dress Summer Cross Hatch
Blue, Red, of Green. Dit jurkje heeft dezelfde mooie ondergrond, maar dan met een prachtige bloemapplicatie.

En nu?
Ik zou zeggen; verkoop één of twee jurkjes die je niet zo vaak meer draagt. Dan is er weer wat ruimte in je kast en in je budget om dit mooie jurkje te kopen.
En eenmaal het jurkje aan, met welke kleur vest of panty dan ook, ga dan lekker genieten van een uurtje Pluk van de Petteflet om te ontdekken dat mevrouw Helderder met haar leuke jurkjes en vervelende spuitbus verandert in een hele leuke vrouw zonder spuitbus!

Lieve groet,
Elske


Mevrouw Helderder (Fiep Westendorp)

8 opmerkingen:

  1. Het jurkje staat je prachtig Elske! En ik ben ook fan van Pluk. 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog en jurk! 😍
    Je hebt het leuk gecombineerd. Met oranje vind ik het leukst. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk geschreven Elske!
    Leuk al verschillende kleuren combinaties.
    Staat je prachtig, het jurkje😘.
    Liefs, Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijk en leuk blog weer Elske. Het jurkje staat je prachtig en ik had niet verwacht, dat het zo leuk zou staan in zoveel combinaties. Nou is het helemaal jammer dat de kleur mij niet staat. 😉😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Esther!
      Met de groene variant kan ook vast heel veel.. 😉

      Verwijderen