maandag 8 april 2019

Brief aan Thea (degene achter Pinka)


Aan Thea, (En over yoga, jurkjes en volle kledingkasten)



Alweer wat jaartjes terug “ontmoet” ik Thea op deze vrolijke fleurige facebookpagina. De Thea met altijd een lieve of leuke opmerking, met veel kennis over jurken, merken, smaken, wat wel en niet past en matcht. Ze heeft er oog voor. Grappige vrouw, vind ik. En ze valt me op. We blijken bovendien wat overeenkomsten te hebben. Behalve dat we van jurken houden, ongeveer even oud zijn en ongeveer het zelfde postuur hebben, allebei moeder zijn, zijn we ook allebei roodharig, houden we van yoga en besteden we aan die yoga aardig wat uren tijd.

Dat schept een band. Zo’n vrouwen-onder-elkaar-gevoel, in positieve zin. In de loop der jaren zijn er geloof ik ook wel wat kledingstukken van Hilversum naar Goes en andersom gegaan. Zoals wij dat op deze facebookpagina graag doen: elkaar verlekkeren met jurken en andere fleurige kledij en tot mijn groot plezier deze ook doorverkopen als we er zelf op uitgekeken zijn. (in mijn yogastudio organiseer ik ook af en toe een kledingruil, bij deze zijn jullie allemaal uitgenodigd!).

Dat bezig zijn met kopen van nieuwe kleding, elk seizoen weer en doorverkopen wat we niet (meer) willen raakt mijn dilemma van deze tijd: de drang naar consumeren, meer willen, iets nieuws willen staat me soms zo tegen, is zo slecht voor het milieu. We consumeren allemaal al zo veel. En toch blijf ik er, net als vermoed ik iedereen op deze pagina, “last” van hebben, en koop ook ik af en toe iets nieuws, en soms is af en toe best vaak. Als ik in mijn kledingkast kijk (ik heb er echt maar 1, met twee smalle deuren, zo’n standaard Ikea-ding !!!!) zie ik stapels shirts, hemdjes, truien, een rij over elkaar gehangen jurken, rokjes, vestjes en zo meer. Net als bij jou waarschijnlijk. Zo veel!! En minimaal de helft doe ik maar niet aan, omdat ik ze op dat moment niet leuk genoeg vind, niet vind passen bij mijn humeur, mijn dag, mijn weet ik veel wat. Ook dat herken jij waarschijnlijk.

Ik vind het super tof dat Thea een kleding webshop begonnen is naast haar yoga carrière. En nog toffer dat Thea staat voor milieuvriendelijke en duurzame kleding. Kleding die én mooi is, én vrouwelijk, en in zekere zin ook tijdloos, en hopelijk van zo’n kwaliteit dat je er enige tijd mooi in kunt zijn.  Thea, mijn vertrouwen heb je!

Dus lieve Thea, Als dank voor al je lieve reacties op deze fleurige pagina, als ondersteuning in deze beginperiode van je nieuwe bedrijf, als dank voor je inspirerende combi’s die je ons altijd laat zien, schrijf ik je dit blog of deze “brief” met een groot compliment aan jouw moedige jou. Ik wens je veel succes en hoop dat je ook nog blijft “ruil-handelen” op deze vrolijke fleurige facebook pagina.

Groetjes Estella

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie brief van Estella! Ik herken jou er helemaal in Thea. En hoewel ze gelijk heeft, het consumeren mag wat minder, maar hoe mooi is dat het duurzaam kan als we onszelf toch wat nieuws en moois gunnen. Een idee dat helemaal past bij Pinka. 😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een mooie en lieve brief! Zolang we maar bewuste keuzes blijven maken, zijn we goed bezig. Kiss terug!

      Verwijderen
  2. Mooi geschreven Estella! En fijn om te lezen voor jou Thea. Liefs, Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Estella schrijft het zeker mooi! En ik moest natuurlijk een beetje blozen van die mooie woorden.

      Verwijderen