zaterdag 3 november 2018

Achter de schermen

Hee, wat leuk dat je mee leest! Misschien wil je ook weten hoe ik aan de eigen foto's kom, die ik regelmatig plaats op facebook en die te vinden zijn onder sfeerfoto's op de website... 
passessie Tante Betsy jas en sjaal


Niet alle merken leveren goede foto's, daar kwam ik al gauw achter. Wat jammer is, maar dat maakt je dan wel weer creatief. Dan moet je zelf maar voor beeldmateriaal zorgen, sprak ik mezelf toe. Dat kwam wel goed uit eigenlijk. Want ik vind het belangrijk om de kleding te tonen op mensen zoals jij en ik. De een dunner, de ander voller of langer of met een peer- appel- of ander fruitig figuur. We zijn allemaal anders, en we hebben allerminst allemaal maatje 34, zoals de meeste models. Dus goede redenen om aan de slag te gaan. 

foto's door Pinka

fotoshoot bij Pinka

Ik vroeg Debora Noordhoek om de foto's te maken. Debora, een leuke meid van 19, volgde een tijdlang een fotografie opleiding en wilde nog wel eens achter de camera, net als ze eerder gedaan had voor mijn yoga website. Ze wist nog niets over vrolijke, kleurrijke kleding met veel, heel veel patroontjes en motiefjes. Eigenlijk had ze ook meer ervaring met landschapsfotografie dan met mensen. Voor haar net zo spannend als voor mij dus! 

modellen van PinkaEn die modellen, daar hoefde ik niet lang over na te denken. Ik benaderde een paar vrouwen uit de buurt, ik kende ze als fans van vrolijke merken als bij Pinka. Eigenlijk had ik niet verwacht dat ze allemaal zo enthousiast zouden reageren! Maar ze vonden het super om al die kleding, die net was geleverd, als eerste te kunnen zien en passen. De eerste keer deden Janneke, Petra en Annelies mee. De tweede keer had ik ook Monique gevraagd, met haar klassieke uitstraling en Noortje, met haar jeugdige 19 jaar.Een locatie diende zich aan, een datum was geprikt, de koffie en lekkers geregeld, een lunch voor na het harde werken had ik voorbereid en mijn allerliefste heeft het klaargemaakt en gebracht. De kleren allemaal aan de haakjes, voor ieder model een eigen rekje. Het zonnetje werkte mee, beide keren. Van de twee fotoshoots was het de eerste keer boven de 30 graden, toen de dames de herfst/winter mode mochten passen...petje af! 


jassen bij Pinka
Ze waren druk met omkleden, poseren (alleen Monique had hier wat ervaring mee, de rest had dit nog nooit gedaan!) schoenen kiezen, pantys, accessoires kiezen. Ik had iedereen gevraagd "als zichzelf" te komen. Make up zoals je gewend bent, de eigen schoenen en laarzen, goed is goed genoeg. En zo wisselden ze elkaar af en soms gingen ze samen op de foto. Het resultaat kunnen jullie zien op de website bij sfeerfoto's. Bovendien hebben we er ontzettend leuke uurtjes samen aan over gehouden, en er zijn vriendschappen uit gegroeid. Hoe leuk is dat! 

op de koffie bij Pinka

fotoshoot bij Pinka


achter de schermen bij Pinka

Oja, had ik al iets gezegd over tijd te kort en daarom de prachtige omslagdoek met bloemetjes achterstevoren op de foto zetten? Annelies kwam een paar dagen later op haar fiets naar me toe, zodat we het dunnetjes over konden doen. Toen hebben we ook de Danefae winterjas op de foto gezet, handig, omdat ze er toch was. En dat ik vergeten was de Pamela Mann leggings (kijk binnenkort weer op de website, ze worden aangevuld, jeej!) mee te nemen (gelukkig hadden ze allemaal eigen pantys mee) maar dat de aqua green legging die ik aan had, wel heel goed paste bij de outfit van Annelies. En ik die met alle liefde ter plekke uittrok zodat zij hem aan kon doen.

 Noortje die een hemdje nodig had onder een openhangend vestje. Dus onderling kon ook nog uitgewisseld worden. Monique, die al omkledend aan het praten was, toen ik naar haar keek, had ze een soort sluier over haar hele hoofd gedaan. Maar ze had goed naar me geluisterd, want ik had gevraagd of iedereen er op wilde letten dat er geen make up op de kleding zou komen. En die sjaal ging dus om die reden over haar hele gezicht, top oplossing! En ook de kerkklokken van de kerk er naast, lieten vrolijk van zich horen, net toen ik een filmpje maakte, gezellig!

Pinka omslagdoek


Al met al waren dit niet de laatste foto's die we gemaakt hebben, want ik heb veel goede reacties gehad, waar ik dan ook weer enthousiast van word! Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten.

Pinka



7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kijkje achter de schermen! Klinkt alsof er ook veel gelachen is. Wat zijn er toch enorm veel details waar je op moet letten bij een fotoshoot. Ik geniet in ieder geval elke keer weer van de foto’s als ze langdkomen dus: top gedaan😃

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dankjewel! Er komt inderdaad veel bij kijken en het was zeker gezellig!!

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat je ons een kijkje achter de schermen geeft! Ik vind de foto's elke keer weer prachtig! Kunt ook echt zien dat de dames er lol in hadden en ze zien er zo mooi uit hun outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk al die 'achter de schermen' foto's! Het plezier spat er vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, zo'n kijkje achter de schermen en goed om ' gewone' modellen te kiezen, die normale maten hebben! Dan kun je je goed voorstellen hoe een jurkje bij jezelf zou kunnen vallen!! Het plezier spat er idd vanaf. Carine

    BeantwoordenVerwijderen